Jak probíhá výběrové řízení v IRESOFTu?
Výběrové řízení se v IRESOFTU rozhodně nedá nazvat nudným. Nehledáme jen zaměstnance, kteří si odsedí svých osm hodin, ale ty, kteří se ztotožňují s naší firemní kulturou a hodnotami. Hledáme lidi, kteří chtějí pracovat na něčem smysluplném. A i proto, má naše výběrové řízení jasně danou strukturu.
Jak to u nás funguje?
Naše výběrové řízení se skládá z několika kol, ve kterých ses kandidáty povídáme, zjišťujeme vzájemná očekávání, testujeme dovednosti a seznamujeme je s budoucím týmem a manažerem.
Občas je však nutné, přizpůsobit výběrové řízení aktuální situaci a potřebám. A co jsou vlastně klíčové faktory, které mohou průběh nebo délku výběrového řízení ovlivnit? faktory jako:
- Jak rychle potřebujeme pozici obsadit?
- Máme dostatek relevantních kandidátů?
- Jak dlouho mohou kandidáti čekat na naše vyjádření?
- Má námi vybraný kandidát další nabídky?
A teď konkrétně k jednotlivým kolům, které se snažíme vždy dodržet:
1. Kolo: Úvodní pohovor (30-60 minut)
Toto kolo probíhá osobně nebo online a kandidát se setká s personalistkou a několika kolegy z týmu. Zpětnou vazbu obdrží nejpozději dokonce týdne, ve kterém pohovor proběhl. Zpravidla však voláme druhý den.
2. Kolo: Úkol a diskuse (60 minut)
Pokud se naše představy a očekávání s kandidátem shodují, kandidát dostane úkol, který testuje jeho dovednosti a poodkrývá náplň práce. Termín odevzdání si domlouváme společně. Po odevzdání úkolu následuje setkání, kde probíhá diskuse nad zpracovaným úkolem, opět s HR a kolegy z prvního kola.
3. Kolo: Setkání s týmem (40-60 minut)
Důležité je, aby nový kolega zapadl do týmu nejen popracovní, ale i osobní stránce. Setkání probíhá v neformální atmosféře, kde zjišťujeme, zda je mezi týmem a novým kolegou ta správná chemie.
4. Kolo: Setkání s CEO (30-60 minut)
Na závěr výběrového řízení se kandidát potkává s Jirkou Halouskem, naším CEO. Toto setkání může být pro kandidáty inspirativní a pomáhá bourat bariéry mezi zaměstnanci a vedením.
Naše filozofie
Celé výběrové řízení děláme maximálně transparentní a s kandidáty neustále komunikujeme. Po každém kole pohovoru jim telefonicky poskytneme zpětnou vazbu, ať už je výsledek pozitivní nebo negativní. Pokud je potřeba, jsme schopni strukturu výběrového řízení upravit, abychom zajistili, že vše probíhá hladce.
Na výběrku se vždy podílí „cross tým“ Iresofťáků – HR, hiring manager a minimálně jeden kolega z týmu. Hledání nových kolegů zabere spoustu času nejen nám, ale i kandidátům. Neposuzujeme je jen podle CV a zkušeností, ale také podle jejich stylu komunikace, přístupu a celkového nastavení, které musí být v souladu s našimi hodnotami a kulturou. I proto výběrové řízení trvá zpravidla několik týdnů.
Avšak za ta léta jsme přišli na to, že během jedné hodiny nemůžeme poznat, že se jedná o toho „pravého“ člověka a ani kandidát si nemůže být jistý, že jsme opravdu ti „praví.
Není se však čeho bát! Snažíme se držet neformální atmosféru. I proto si s kandidáty od prvního kola vždy tykáme. A tak pokud uvažujete o změně nebo hledáte práci, neváhejte se nám ozvat. A to klidně i přesto, že aktuálně nemáme žádnou vhodnou pozici právě pro vás!
Budeme se na vás těšit!